A KTE Regionális Tavaszi Szakmai Napokhoz kapcsolódó pályázat.
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak (nyilvános könyvtárak) szakmai alapokon való együttműködésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Teljes körű és egy-egy részfeladatra, egy-egy részcél megvalósítása érdekében megvalósult együttműködések bemutatkozását egyaránt várjuk.
Résztvevők
A pályázatot az iskolai könyvtárosnak és a gyermekkönyvtárosnak közösen kell benyújtania. Más nyilvános könyvtárakkal való együttműködésről szóló pályázatot is befogadunk, ami az értékelési szempontoknak megfelelő. Az egyes intézményeket több könyvtáros is képviselheti a pályázatban. Kettőnél több könyvtár együttműködését bemutató pályázatokat is befogadunk.
A részvétel módja
- Beküldés határidő: 2012. március 5.
- A pályaművet a honlap Programok menüpontja alatt hamarosan megjelenő „Pályamű beküldése” menüpontban található adatlap segítségével kell feltölteni. (A beküldéshez a honlapon való belépés (regisztráció) szükséges.)
- A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete és az MKE Gyermekkönyvtáros Szekciója az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak népszerűsítésére, a könyvtáros kollégák képzésére, publikálásra.
Díjazás
- A kiemelkedő pályaművek készítőit előadásra kérjük fel a KTE 2012-es Tavaszi Szakmai Napja valamely helyszínén.
- A nyertesek publikálási lehetőséget biztosítunk.
- Könyvjutalmak
Értékelési szempontok
- Kidolgozottság
- Alkalmas-e arra, hogy más kollégák alkalmazhassák, ötleteket adaptálhassanak belőle?
- Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelműen megfogalmazott-e?
- Dokumentáción (pl.: helyi tanterv, könyvtár-pedagógiai program, írásos együttműködés, munkaterv, szakmai és nyilvános beszámolók …) is alapuló leírás.
- Az együttműködés munkafolyamatainak lépéseit világosan, logikusan tükrözi-e?
- Szakszerűség – Könyvtárszakmai, pedagógiai
- Könyvtárhasználóvá nevelési célkitűzések
- Gyermekközpontúság – Épít-e gyerekek, fiatalok érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására?
- Tanulóközpontúság – Mennyiben támogatja a tanulókkal szemben támasztott tanulmányi (tantervi) követelmények teljesítését?
- Reflektív, értékelő megközelítés
Nem a „tökéletes”, hanem valós együttműködéseket keressük. Olyan leírások várunk, melyek bemutatják az ilyen együttműködések kiindulópontjait, problémafelvetéseit, nehézségit, buktatóit, mélypontjait előnyeit, sikereit, eredményeit! Az olyan leírások segítik a többi kolléga munkáját, melyek bepillantást engednek, melyek elgondolkodtatnak.
Formai elvárások
Kötelező adatlap nincsen.
A pályamű tartalmazza:
- pályázók nevét, beosztását, munkahelyét, elérhetőségét
- az együttműködő intézmények adatait
- Mindenképpen legyen szövegszerűen megfogalmazott része. Terjedelmi korlát nincsen.
- A pályamű tartalmazhat illusztrációul, bizonyítékul szolgáló képeket, mellékleteket (pl.: munkaterveket, foglalkozásterveket).
- Ezeket lehetőség szerint kérjük a szöveggel egybeszerkeszteni.
Filed under: KTE, Más szervezetek, Pályázatok | Tagged: KTE, Pályázatok, szakmai programok |
[…] egy pályázatot is írtak ki a szervezők. A pályázat elérhető a KTE honlapján és blogján is. A pályázat lényege: az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak (nyilvános […]
Kedves BKati!
A fenti pályázathoz kapcsolódóan nem találom a Programok pont alatt a pályázat beküldési lehetőséget, még azután sem, hogy regisztráltam a honlapra. A pályázat már 20 napja kint van, hol a feltöltő link? Üdv: Fehér Zoltán.
[…] Bővebben: http://www.ktep.hu/iskk_gyk_paly Korábbi bejegyzésünk […]
Kedves Zoltán,
már elérhető a feltöltőfelület: http://www.ktep.hu/node/add/egyuttbekuld
Üdvözlettel,
Cs. Bogyó Katalin
[…] április elején felkerült a Mi így működünk együtt c. pályázat eredménye. A zsűri döntése alapján a beérkezett 14 pályázázó közül az első három […]